ארוחות צהריים משתלמות: מביאים אוכל מהבית או אוכלים בחוץ?



דילמת האוכל במהלך יום העבודה

ארוחת הצהריים היא ככל הנראה הארוחה המרכזית בחיים של רבים מאתנו. החל מגיל צעיר, דרך בתי הספר השונים ועד הצבא – אנחנו רגילים לקבל את ארוחת הצהריים שלנו גדולה ומזינה באמצע יום העבודה, למרות האתגרים השונים שגישה זו מציעה (כבדות, עייפות). וכך, רבים מאתנו נתקלים במהלך יום העבודה שלהם בדילמה האולטימטיבית של מקום העבודה – האם למצוא דוכן, סושי משלוחים או מסעדה קרובים ולקנות ארוחת צהריים מהירה וטעימה, או שפשוט להכין לעצמי אוכל ביתי וחם, לארוז ולהביא לעבודה? נבחן את שתי הגישות ונעזור לך להבין מה האופציה המתאימה עבורך.

 

יתרונות וחסרונות להבאת מזון מהבית

אומרים שאין כמו אוכל של בית – ובמקרה של רבים מאתנו מדובר אכן באמת. אנחנו מכירים את הטעם שלנו ואת מה שמתחשק לנו לאכול יותר טוב מכל אחד אחר – וכשאנחנו מביאים אוכל מהבית אנחנו מבטיחים אוכל מזין ובריא (לפחות יותר מרוב המסעדות), עם טעם ביתי ונעים שמחדש לנו אנרגיות. מה הבעיה בגישה הזאת?

ובכן, כשאנחנו מביאים אוכל מהבית לעבודה אנחנו מכינים אותו לרוב מספר ימים מראש ובכמות גדולה, מביאים אותו על פי רוב בשקיות וקופסאות פלסטיק – האוכל מאבד מטריותו וטעמו והופך חסר חיים מיד עם החימום במיקרוגל. אם נרצה להכין לעצמנו אוכל טרי מדי יום, זה יגזול מאתנו זמן יקר.

 

אז מה האלטרנטיבה? האלטרנטיבה היא לאכול בחוץ – אך השאלה היא איך לעשות זאת נכון?

היתרון הגדול הטמון בלאכול בחוץ את ארוחת הצהריים שלנו הוא במגוון הגדול שזמין עבורנו ואנחנו יכולים לבחור מתוכו – מבחר שמשתנה בהתאם למקום העבודה שלנו ולגובה התקציב שאנחנו מוכנים להשקיע בארוחה. אם אתם, כמונו, חובבים מושבעים של אוכל יפני, תגלו שיש מקרים שבהם אין ברירה– אוכל יפני מורכב להכנה ביתית, שכן הוא מורכב מחומרים יקרים והמתכונים הטעימים קשים להכנה יחסית. לא חסרות דוגמאות נוספות מסוג זה – של ארוחות שיכולות להצליח רק אם נזמין אותן ממסעדה מתמחה או אם נצא למסעדה לאכול אותם. כך גם בתחום האירועים והאירוח, סושי הינו מוצר מורכב המכיל פרודוקטים רבים ואנשים רבים מעדיפים להזמין קייטרינג סושי אליהם לאירוע במקום לטרוח ולהיגרר לעלויות גבוהות ולא רצויות.

לכן, חשוב לדעת כיצד לעשות זאת בחכמה ולא לסיים את כל המשכורת החודשית שלנו על ארוחות צהריים במקום העבודה.

 

הופכים את ארוחת הצהריים בחוץ לטעימה, מזינה ומשתלמת

התנאי הבסיסי של אכילה בחוץ של ארוחת צהריים הוא שיהיה מדובר בארוחה טובה ומזינה שתשאיר אותנו חדים ומרוצים לאורך כל יום העבודה שלפנינו – אך עדיין חשוב לשמור גם על טריות, איכות מוצרים גבוהה ועל טעם בלתי מתפשר. שילוב שכזה נמצא בקיוטו – והיום זה ממש לא חייב להיות אופציה יקרה. חברות רבות מספקות לעובדים שלהן כרטיס הטבות – כרטיס שמקנה הנחות מיוחדות לארוחות צהריים שונות במסגרת הטבה עבור הארגון. אם כרטיס ההטבות שלכם רלוונטי למסעדת קיוטו – הרווחתם ארוחות קבועות במסעדה יחידה מסוגה, בעלת טעם ואיכות ללא פשרות, שירות אדיב ומהיר ותפריט עם כל מה שמגיע לכם באמצע יום העבודה – ועם כרטיס הטבות תשלמו על זה פחות באופן משמעותי.