אוכל יפני הכי פופולרי בישראל


המטבח היפני הפך להיות אחד הספקים העיקריים לסועד הישראלי, ואולי אפילו ניתן כבר לקבוע כי הפך לספק הראשי שלו. ישראלים רבים נחשפו למאכלים היפניים השונים, ומהרגע הראשון היה מדובר בהתאהבות באוכל יפני.

 

המסעדות היפניות נפתחות בזו אחר זו, דוכנים שמוכרים מאכלים יפניים ניתן למצוא בכל מקום ואפילו באירועים משפחתיים ובחגיגות חברתיות, האוכל היפני הופך להיות מסמר הערב.

 

כיצד הפך הסושי למאכל היפני האהוב ביותר

האוכל היפני האהוב מכל והמוכר ביותר הוא כמובן הסושי. בסך הכל מדובר בשילוב לא מסובך במיוחד, אך עם זאת טעים להפליא, שכולל דג נא עטוף באצות מאכל, אליהם מצטרפים ירקות לפי בחירת הסועד, כשאת הדג הנא הוא יכול להחליף בדג מעושן או בחביתה, דבר הממצב את הסושי בפסגת הטעמים גם אצל הצמחוניים. לעומת המאכלים היפניים האחרים, את הסושי קל מאוד למצוא במגוון רחב של מקומות.

 

פרט למסעדות היפניות, סושי הוא חלק משמעותי בתפריטן של מסעדות רבות, גם כאלה שאינן מתהדרות דווקא באוכל שמגיע ממזרח אסיה, הינו נפוץ מאוד בדוכנים שונים בקניונים ברחבי הארץ, נחשב למרכיב חשוב בארוחות הערב של מלונות שונים וגם חלק בלתי נפרד מהבופה המוגש בכל אירוע חגיגי.

 

גם באולמות או גני אירועים – הסושי כובש כל נקודה

אותו בופה שמתהדר בהצעת קייטרינג יפני יוקרתי, בדרך כלל גם מציע אפשרויות נוספות של מאכלים יפניים לאורחים. הסבירות הגבוהה בה נוכל למצוא מאכלים מהמטבח היפני כחלק בלתי נפרד מאולמות או גני אירועים בצפון, בדרום ובשאר חלקי הארץ, היא הדבר שמבהיר לנו בצורה הברורה ביותר שהאוכל היפני תופס נדבך מרכזי בחיינו, ובעיקר נמצא כאן על מנת להישאר. בנוסף לאירועים הנוצצים הללו באולמות ובגנים השונים, אירועים מצומצמים יותר, ואולי אף במיוחד באינטימיים ובפרטיים ביותר, הסושי הוא חלק בלתי נפרד מתפריט האירוע, ולעיתים אפילו החלק היחיד.

 

עצם העובדה כי מדובר במאכל שאינו כבד, ממנו ניתן לאכול מספר חתיכות ולשבוע, בצירוף המחיר האטרקטיבי בו ניתן לרכוש מגש עם כמות רולים נכבדה, הופך את הסושי למצרך מבוקש בכל מפגש, בין אם מדובר בישיבת עבודה, יציאה משותפת או סתם מפגש חברים.

 

אילו עוד מאכלים מהמטבח היפני כבשו את החך הישראלי

למרות היותו המאכל היפני הפופולרי ביותר בישראל ובעולם, סושי אינו המאכל היפני היחיד. המטבח היפני מלא במאכלים נהדרים ומעוררי תיאבון, כמו למשל הגיוזה. מדובר בכופתאות סיניות מטוגנות, אך כאלה המזוהות יותר עם המטבח היפני, ממולאות במילויים שונים של ירקות, כאשר בארץ גם חתיכות של חזיר מוצאות עצמן כחלק מאותו מילוי.

 

עוד מאכלים המזוהים עם המטבח היפני אלו הם טמפורה, ירקות או מאכלי ים מצופים בבלילה ומטוגנים בשמן עמוק, אטריות אודון, אטריות חיטה עבות מלוות ברוטב סויה חם והסאקי, אותו משקה המכיל אלכוהול שמיוצר על ידי תסיסת אורז.