מהם הסטייקים היקרים והמשובחים בעולם?


אין ארוחה טעימה ואיכותית יותר מסטייק

מה עוד אפשר להגיד על סטייקים שלא נאמר כבר לפנינו? נוכל לתמצת במשפט ולהגיד שלא בכדי כמעט בכל מסעדה מכובדת המנה היקרה ביותר בתפריט תהיה הסטייק – מאחר ואכן מדובר במנה היוקרתית שרבים מאתנו מתייחסים אליה בתור פסגת השאיפות הקולינארית שלנו. הסטייק – או בעברית האומצה – הוא נתח בשר הנצלה על גבי גריל ומוגש במידות עשייה שנעות בין נא לעשוי היטב – אם כי סטייק אמיתי צריך לאכול במידת עשייה נא למחצה (מדיום רייר) או מדיום לכל היותר. אומצה טובה בליווי יין אדום משובח הם ללא ספק עילוי קולינרי

 

אם נעשה טיול מסביב לעולם בעקבות הסטייקים האיכותיים ביותר, מרבית המומחים לדבר יפנו אותנו למוקד אחד, שנחשב מזה מאות שנים למוקד הבשר האיכותי ביותר בעולם – הכוונה היא כמובן ליפן. כן, יש לה, ליפן הרבה מעבר לדגים וסושי להציע לתייר הגרגרן. נסביר מעט על הסטייק היפני, ומה הופך את הבשר היפני לאיכותי כל כך

 

סטייקים יפנים – האיכותיים (והיקרים) ביותר בעולם?

כשאנחנו מדברים על סטייקים יפנים, הכוונה היא כמעט תמיד לבשר המכונה "קובה ביף" (Kobe Beef). זהו בשר בקר המגודל במחוז היוגו שביפן, בהתאם למסורת בת מאות שנים וכיום הוא מוגש בעיקר בצורה של סטייק קובה. הבקר עצמו הוא מזן ואגיו, ושיטת הגידול הייחודית שלו כוללת פועלים ומכשירים מיוחדים שמעסים את גב הבקר, תזונה עשירה הכוללת שעורה, סובין וחיטה, ושתיית מים נקיים ועשירים בוויטמינים, וכן שתיית בירה.

 

התוצאה של כל התהליך העדין והמייגע הזה היא בשר איכותי ברמה שקשה לתאר על גבי נייר – המרקם המשויש והרך פי כמה וכמה מכל בשר אחר שאנחנו מכירים, עורקי השומן הדקיקים לאורכו של הבשר הופכים אותו לעשיר במיוחד, וחשוב מכל – הטעם, הו הטעם. מדובר, לדעת כל מומחה שמכבד את עצמו, בבשר האיכותי ביותר שניתן למצוא בעולם כיום – ובהתאם לכך הוא גם מתומחר במחירים גבוהים במיוחד. שיטת הגידול הייחודית והאיכות הבלתי מתפשרת של בשר זה מציבה עליו מחיר ממוצע של 40 דולר למאה גרם. האם זה שווה את זה? ובכן, כן.

 

לא רק ביפן – עוד מקומות שידועים בסטייקים האיכותיים שלהם

אבל נסטה קצת מיפן למחוזות בשריים אחרים. ישנן מדינות אחרות שידועות בתאוות הבשר שלהן ברחבי העולם – והמובילה בהן היא ככל הנראה ארגנטינה. גריל בשר ארגנטינאי ממוצע כולל בתוכו נתחי אסאדו עשויים בשר איכותי במיוחד שאת טעמו כמעט ולא משנים בתיבול אגרסיבי. גריל בשר ארגנטינאי שכזה יהיה חוויה יחידה במינה למי שלא רגיל לבשר איכותי באמת. ניתן לציין גם מוקדים בולטים בגרמניה, צרפת וארצות הברית – כל מה שצריך לדעת הוא איפה לחפש ואיך להתחמק ממלכודות תיירים ולהגיע לבשר האיכותי.

מהם הסטייקים היקרים והמשובחים בעולם

 

טיול קולינארי בעקבות הסטייק

טיול קולינארי בעקבות הסטייק המושלם יכול להיות משימה שלוקחת שנים – בין חוות בארגנטינה לדיינרים בארצות הברית, דרך מסעדות יוקרה צרפתיות ומזללות גרמניות. אבל כמו בכל דבר אחר – הסוד האמיתי נמצא במזרח, ובשביל הסטייק המושלם כדאי לכם לנסוע למחוז היוגו, יפן – ולטעום את הקובה ביף היחיד מסוגו.