איפה אפשר למצוא את הסושי הכי איכותי בעולם


אחד מהמאכלים הבולטים ביותר בשנים האחרונות בעולם המערבי הוא הסושי. המאכל היפני שכבש את העולם הגיע כמעט לכל בית ברחבי העולם, ואין כמעט אף ילד שלא מכיר את הדג הנא שעטוף באצה. גם ישראל אינה יוצאת דופן בנושא הזה, וסושיות רבות נפתחו וסביר להניח שעוד ייפתחו כמעט בכל עיר ברחבי המדינה.

 

על הקשר בין סושי לתפוח גדול

אך עם כל הכבוד לסושיות המקומיות, מסביב לעולם יש סושיות שכל ישיבה בהן הופכת לחוויה יוצאת דופן, מקומות בהן הסושי הוא לא רק מאכל נחמד אלא מעדן, מקומות אשר לא חייבים לעשות טיול ביפן על מנת למצוא אותם. כך לדוגמא, את אחת ממסעדות הסושי הטובות בעולם תמצאו דווקא באחד מהמקומות המתויירים ביותר בעולם, העיר ניו יורק.

 

מסעדת Blue Ribbon Sushi נחשבת למסעדת הדגים הנאים הטובה ביותר בתפוח הגדול, ופעמים לא מעטות על מנת להיכנס ולטעום מהמנות הנדירות הללו, תיאלצו לעמוד בתור ארוך שיכול לגרום לכם להמתין למנה שלכם גם מספר רב של שעות. יחד עם זאת, למרות התור המשתרך ולמרות המחירים שאינם בדיוק שווים לכל כיס, כל ביס במסעדה הזאת יזכיר לכם כמה שווה היה לעבור את החוויה הבלתי מרנינה בלשון המעטה מחוצה לה, על מנת לזכות לחוויה נדירה בתוכה.

 

נודלס בברלין, סושי באיסטנבול

עוד עיר הומה ומלאת תיירים נמצאת בגרמניה, וזוהי העיר ברלין, בירת המדינה. בין טיול אל שרידיה של החומה המפורסמת לקתדרלה המקומית והמפורסמת לא פחות, תוכלו להשביע את רעבונכם במסעדת Kuchi, מסעדה יפנית שמתהדרת ביותר מסניף אחד ברחבי העיר. הסושי במסעדה זו נחשב לאחד מהמאכלים הטובים ביותר אותם תמצאו ברחבי העיר הגרמנית שגם כך ידועה במסעדות איכותיות ובמאכלי רחוב לא רעים בכלל, אך גם כל מנה יפנית אחרת מהמבחר העשיר כמו נודלס או אגרול, שעולות הרבה פחות מהסושי, יספקו אתכם לא פחות ויגרמו לכם לצאת משם שבעים, ולא פחות חשוב מכך, עם חיוך.

 

עוד עיר בה ניתן למצוא כמה סושיות לא רעות בכלל היא העיר איסטנבול. שכנתנו מטורקיה גם היא, כמונו, קיבלה עליה את טרנד האוכל היפני, ולכן לא קשה להתהלך ברחובות העיר הטורקית ולמצוא לצד חנויות השווארמה ודוכני הרחת לאקום, גם כמה סושיות איכותיות. אם צריך לבחור בסושיה אחת שמתעלה על האחרות באיסטנבול, סביר להניח שזו תהיה מסעדת Yutaka שמגישה מבחר עשיר של מנות יפניות איכותיות, אך כמובן שאת הבכורה תופס הסושי הנהדר.

 

האם הסושי הטעים בעולם בכל זאת יימצא רק בעזרת טיול ביפן?

אז נכון, ניו יורק, ברלין ואפילו איסטנבול מסמלות את ההשתלטות של הסושי בכל העולם, אך עדיין, אם מחפשים סושי או מזון איכותי אחר, קשה שלא לחזור למקורות, לשוב אל השורשים, ולעשות ולטוס למזרח הרחוק. שם, תוך כדי ביקור בטוקיו או קפיצה לאוסקה, תוכלו לנחות באחת מהסושיות המקומיות, בכפר קטן או בעיר גדולה, זה לא באמת משנה, ולגלות שם את הסושי הטעים ביותר אותו תטעמו בחייכם.